خوش آمدید

مرجع گرافیک و کد نویسی

محل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شمامحل نمایش تبلیغات شما

آرشیو مطالب
Archive

امکانات وب
Code

پر مخاطب ها
Favorite Posts

خبرنامه
NewsLetter

عضویت
Register

نام کاربري :
رمز عبور :

ماینر بیت کوین
نویسنده : اریا دوشنبه 18 فروردين 1399 - 3:50

استخراج

استخراج کنندگان طلا از سختی و خطر های استخراج طلا اگاه هستند، البته آنها می دانند که برای کسب چه چیزی ایستادگی می کنند، پس چرا خطر نکنند. درست همانند طلا، ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم و بیت کوین برای حضور در بازار نیاز به ماین دارند.

استخراج ارزهای دیجیتالی ممکن است سختی های خود را داشته باشد، اما تصور داشتن بیت کوین به اندازه کافی شما را برای روبرویی با این چالش ها مجاب می کند. با وجود اینکه قیمت بیت کوین همیشه در تغییر است، اما به شما در زمانی که مایل به فروش کوین خود هستید یک قیمت منصفانه تضمین می شود.

در حال حاضر 17 میلیون بیت کوین استخراج شده است. با مجموع 21 میلیون بیت کوین، تنها 4 میلیون بیت کوین دیگر برای استخراج وجود دارد. برای استخراج بیت کوین، ماینرها نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند، یک ماینر (ASIC) یا GPU و CPU دارند. در ماینینگ، دو گونه عملیات وجود دارد که عبارت اند از: استخر ماینیگ و ماینینگ انفرادی (سولو ماینینگ).

ماینینگ انفرادی

ماینینگ انفرادی یا سولو ماینینگ به معنای استخراج تک و مستقل است. در ماینینگ انفرادی، کاربران برای استخراج یک ارز دیجیتالی به یک سیستم شخص ثالث وابسته نیستند. ماینرهای انفرادی به جای پیوستن به گروه ها برای استخراج، به طور مستقیم تجهیزات ماینینگ خود را به کیف پول بیت کوین خود متصل و شروع به یافتن بلاک ها می کنند.

اتصال سخت افزار ماینینگ به کیف پول بیت کوین مسلتزم کار بر روی شبکه کوین خواهد بود. پس از اینکه ماینر کار خود را کامل انجام می دهد، یک بلاک تولید می شود. سپس ماینر برای کار خود پاداش می گیرد.

ماینرهای انفرادی برای حل کردن مسائل ریاضی یک بلاک نیازی به کمک دیگر ماینرها ندارند، زیرا آنها تمام شرایط لازم برای یک استخراج موفق را دارند.

استخر ماینینگ

استخر ماینینگ شامل یک گروه از مردم است که منابع و تجهیزات خود را در کنار هم قرار می دهند تا یک بیت کوین را استخراج کنند. ماینر بیت کوین قدرت پردازشی خود را برای باز کردن یک بلاک در کنار هم قرار می دهند و بعد از  اتمام ماینینگ، سهم پاداش بلاک تولید شده را با توجه به میزان قدرت پردازشی هر ماینر تقسیم می شود. پس از تولید یک بلاک، ماینرها گواه اثبات کار را ارسال می کنند که نشان می دهد که آن ماینرهای بیت کوین چه مساله ای را حل کرده اند.

 

دریافت پاداش در حالت ماینینگ انفرادی ممکن است مدت زیادی طول بکشد، زیرا فرد ممکن است نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری در ماینینگ داشته باشد. تولید یک بلاک می تواند سال ها برای ماینرهای با قدرت پردازشی کم به طول بیانجامد.

ماینینگ انفرادی میزان زیادی وقت و تلاش را صرف می کند، اما همچنان زمانی زیادی صرف می شود تا یک ماینر به پاداش خود دست یابد. ماهیت پیچیده فرایند استخراج نیز باعث دشواری فراوانی برای ماینرها در جهت کسب سود مورد نظر می شود.

با توجه به پیچیدگی ماینینگ، ملحق شدن به یک استخر ماینرهایی که در کنار یکدیگر برای هدفی مشترک تلاش می کنند می تواند بسیار پر منفعت باشد. آنها مسئولیت های موجود را در میان خود تقسیم می کنند و هر کس با توجه به توانایی اش در ایجاد یک بلاک کمک می کند.

برای ماینرهای تازه کار، پیوستن به استخر ماینینگ باعث افزایش توانایی های شما در استخراج می شود؛ زیرا شما با افرادی با تجربه در این زمینه همکار می شوید که خود فرصت بسیار مناسبی برای آموزش و یادگیری است. پاداش برای ماینینگ انفرادی ممکن است خاص باشد اما باید توجه داشت این اتفاق گاه به گاه رخ می دهد، از اینرو بهتر است که در یک استخر ماینینگ استخراج را انجام دهید زیرا احتمال دریافت پاداش در این حالت به مراتب بیشتر است.

استخر استخراج

اسختر ماین(Mining Pool) یک محل مجازی است که استخراج‌کنندگان در آن جمع می‌شوند و همه برای استخراج یک بلاک تلاش می کنند. در این روش، هر ماینر یا استخراج‌کننده بر اساس توان پردازشی خود سود می‌برد. استخر استخراج به ماینرها این امکان را می‌دهد تا منابع محاسباتی و قدرت پردازشی خود برای استخراج ارزهای دیجیتال را با دیگر ماینرها به اشتراک بگذارند و شانس خود را برای دریافت پاداش بالا ببرند.

در ماه‌های اولیه کار بیت کوین، این امکان وجود داشت که ماینرها مستقیما در پیدا کردن معادله بلاک با یکدیگر رقابت کنند، اما با گسترش شبکه بیت کوین، امروزه شانس پیدا کردن پاداش بلاک به صورت مستقیم تقریبا صفر است.

هر چه تعداد ماینرها و قدرت پردازش سخت افزارها افزایش یابد، حل معادلات پیچیده ریاضی برای ایجاد یک بلاک دشوارتر خواهد شد. چنین قابلیتی  سختی استخراج نامیده می‌شود و به منظور تنظیم جریان تولید بیت کوین در سیستم تعبیه شده است.

افزایش روزافزون محبوبیت بیت کوین سبب شده تا سختی شبکه این ارز دیجیتال به شدت افزایش یابد و در نتیجه کار انفرادی را برای ماینرها دشوار کند و باعث شود که ماینینگ شخصی عملا ناکارآمد و منسوخ شود. حتی فارم‌های استخراج بزرگ با صدها دستگاه هم برای استخراج بیت کوین به استخرهای استخراج می‌پیوندند.

با افزایش سختی شبکه و وجود هزینه‌های اولیه و جاری برای استخراج بیت کوین، اگر بدون پیوستن به استخری اقدام به ماین ارز کنید، نه تنها سودی عاید شما نخواهد شد بلکه ضرر خواهید کرد.


روند افزایش سختی استخراج بیت کوین در طول زمان

می‌توان این‌طور گفت که ماینرهای سراسر دنیا قدرت پردازش سخت افزارهای خود را در اختیار استخر استخراج قرار می‌دهند و استخر استخراج به نمایندگی از همه ماینرها در پیدا کردن معادله بلاک‌ها به رقابت با دیگر استخرها می‌پردازد.

با وجود استخرهای استخراج، ماینرها قادر خواهند بود تا با روی هم آوردن توان پردازشی، هش‌های بیشتری تولید کنند. پس از آن پاداش استخراج، بین اعضای استخر متناسب با توان هشی که در دستگاه آن در اختیار استخر قرار داد، تقسیم خواهد شد.

بیت کوین استخرهای استخراج زیادی دارد که از نظر ابعاد و روش پرداخت متفاوتند.

انتخاب استخر استخراج

در هنگام انتخاب استخر استخراج بیت کوین، نکات زیر را باید مد نظر قرار داد:

اندازه استخر: منظور از اندازه یک استخر استخراج میزان ماینرهای آن یا به طور دقیق‌تر میزان قدرت پزداشی آن است. استخرهای بزرگ پرداخت‌های منظم‌تری دارند و از اعتبار بیشتری برخوردارند اما میزان مبلغ پرداختی آن‌ها نسبت به استخرهای کوچک می‌تواند کمتر باشد. از سوی دیگر، هر چند ممکن است استخرهای کوچک پاداش‌های بهتری پرداخت کنند اما از اعتبار کمتری برخوردارند و پرداخت‌های نامنظم‌تری دارند.

کارمزد: کارمزد استخرهای استخراج می‌تواند از صفر تا 4 درصدِ پاداش استخراج متفاوت باشد. این بدان معناست که برخی از استخرها کارمزدی دریافت نمی‌کنند.

اعتبار و امنیت: مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آیا به اندازه کافی به این استخر اعتماد دارید که تقلبی در کارشان صورت نمی‌گیرد و سرمایه را شما را بالا نخواهند کشید و یا این‌که به سادگی هک نخواهند شد و درآمد شما به باد نخواهد رفت. برای دور ماندن از خطراتی از این دست، بهترین راه پیوستن به یک استخر قدیمی است که امتحان خود را پس داده باشد. پیش از این‌که عضو استخری شوید، بازخورد و نظر کاربران را بخوانید. به خاطر داشته باشید که همیشه تعدادی کاربر ناراضی وجود خواهند داشت، پس اجازه ندهید نظرات آن‌ها روی تصمیم شما تاثیر بگذارد.

سیاست پرداخت: این‌که شما تمایل دارید پرداخت‌هایتان به طور مرتب و روزانه و یا این‌که پس از حل و استخراج یک بلاک انجام شود، را پیش از ثبت نام مد نظر قرار دهید و در رابطه با شرایط پرداخت استخرها اطلاعات کافی به دست آورید.

1- استخر AntPool

 

 

 

AntPool بزرگترین استخر استخراج از نظر قدرت هش است. این استخر توسط بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های ماینر در چین با نام Bitmain اداره می‌شود.

ایجاد حساب کاربری در AntPool رایگان است ولی طبیعتا برای استخراج بیت‌کوین نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب هستید. نرم‌افزارها از طریق اینترنت قابل دانلود است.

رابط کاربری این استخر ساده است. درآمد را می‌توانید در داشبورد ببینید و هش ریت دستگاه‌تان را در دقیقه، ساعت یا در بازه روزانه مشاهده کنید.

کارمزدها و پرداخت

امکان انتخاب چندین روش کار وجود دارد که کارمزد آنها به شرح زیر است:

روش solo mine با 1 درصد کارمزد
روش PPLNS با کارمزد 0
روش PPS با کارمزد 2.5 درصد

AntPool کارمزدی که روی تراکنش دریافت می‌شود را فاش نمی‌کند. AntPool تسویه حساب روزانه را برای حساب‌هایی که بیش از 0.001 بیت‌کوین هستند را حدود ساعت 10 AM UTC انجام می‌دهد.

امنیت

در AntPool قابلیت فعال‌سازی ورود دومرحله‌ای، قفل کردن کیف پول و تنظیم اطلاع‌رسانی با ایمیل وجود دارد تا امنیت حساب کاربری افزایش یابد.
انجمن این استخر شامل اطلاعات و راهنماهای موردنیاز برای شروع کار است.

مزایا

AntPool بزرگترین و محبوبترین استخر بیت‌کوین است که رابط کاربری ساده‌ای برای ماینرهای تازه‌کار دارد. قابلیت انتخاب از بین PPLNS و PPS وجود دارد که یک مزیت محسوب می‌شود.

با بررسی دقیق‌تر این استخر می‌توانید به ویژگی‌های جالب‌تر آن پی ببرید. پرداخت‌ها نسبتا خوب هستند و اقدامات امنیتی مناسبی برای حفاظت از کاربران پیاده‌سازی شده است.

معایب

به دلیل اینکه AntPool استخری بزرگ است، پرداخت‌ها قاعدتا باید کمتر باشند. همچنین کارمزد تراکنش‌ها نیز توسط AntPool اعلام نمی‌شود.

2. استخر F2Pool

 

 

 

F2Pool یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت‌کوین با مرکزیت چین است که در سال 2013 راه‌اندازی شده است.

علاوه بر بیت‌کوین، ارزهای لایت‌کوین،اتریوم و نیز با این استخر قابل استخراج است. سطح سختی در این استخر براساس قدرت هش متغیر است زیرا سایت از پروتکل استخراج stratum و vardiff استفاده می‌کند.

کارمزدها و پرداخت

F2Pool مبتنی بر روش PPS فعالیت می‌کند و کارمزد 4 درصدی می‌گیرد که نسبت به سایرین بالاست. حداقل پرداخت 0.001 بیت‌کوین است که روزانه انجام می‌گیرد.

امنیت

قابلیت قفل کیف پول وجود دارد. شما امکان تغییر ایمیل را پس از عضویت نخواهید داشت، همچنین قابلیت ورود دو مرحله‌ای ندارد.

مزایا

F2Pool امکان استخراج بیت‌کوین، لایت‌کوین و زی‌کش را داراست. حداقل پرداخت پایین است و پرداخت‌ها بطور مداوم انجام می‌شود.

معایب

کارمزد 4 درصدی نسبت به سایر استخرها رقم بالایی محسوب می‌شود و هزینه زیادی بر دوش ماینرهاست.

ماینرساز

www.minersaz.com

بازدید : 464
برچسب‌ها :
خرید دستگاه ماینر
نویسنده : اریا دوشنبه 18 فروردين 1399 - 3:49

ریگ یا دستگاهای ماینر!

کسانیکه به تازگی با ماین ارز رمز اشنا شده اند، این سوال مطرح می‌شود:خرید دستگاه ماینر یا ریگ ماینینگ کارت گرافیک جمع کنم؟ در این مقاله سعی می‌کنیم تا با تجزیه تحلیل استخراج با دستگاه‌های ای‌سیک (ASIC) و کارت‌های گرافیک (GPU) و توضیح مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها به این سوال پاسخ دهیم.

ماین با ASIC


دو دستگاه استخراج ASIC

دستگاه‌های استخراج ای اسیک به طور اختصاصی برای کار ماینینگ طراحی شده‌اند و به خودی خود کاربرد دیگری ندارند. بنابراین تولیدکنندگان این دستگاه‌ها، تمام تمرکز خود را برای افزایش کارایی آن در کار ماینینگ اختصاص می‌دهند. این دستگاه‌ها قدرتی چند برابری نسبت به کارت‌های گرافیک و پردازنده‌ها (CPU) دارند.

هر دستگاه ماینر معمولا فقط از یک الگوریتم رمزنگاری پیشتیبانی می‌کند (برخی از دستگاه‌های جدید از چند الگوریتم پشتیبانی می‌کنند اما این رایج نیست). به این ترتیب، هر دستگاه فقط می‌تواند به استخراج تعداد محدودی ارز دیجیتال بپردازد. مثلا دستگاه استخراج انت ماینر S9 فقط الگوریتم SHA-256 را استخراج می‌کند که شامل بیت کوین، بیت کوین کش و تعداد انگشت شماری ارز دیجیتال دیگر می‌شود.

 

 مزایا و معایب استخراج با ASIC:

مزایای ماین با ASIC

  • کم حجم و آماده به کار

همانطور که گفتیم، تنها کاربرد دستگاه‌های ماینر، انجام عملیات استخراج است. به همین دلیل، توسط تولیدکنندگان مونتاژ می‌شوند و بلافاصله پس از تولید، آماده به کار هستند. دستگاه‌های ماینر در مقایسه با ریگ‌های استخراج کارت گرافیک، جای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و به زبان ساده جمع‌ و جورتر هستند.

  • قطعات جانبی کمتر

برای روشن کردن دستگاه استخراج، به جز خود دستگاه فقط نیاز به یک منبع تغذیه (پاور) است. البته برای انجام عملیات ماینینگ با دستگاه‌های ماینر نیاز به یک سری تجهیرات جانبی مثل خنک‌کننده، مودم، سیم‌های برق و … هم هست اما به طور کلی از نظر قطعات جانی، نسبت به کارت‌های گرافیک یک سر و گردن بالاتر هستند. برای انجام استخراج با کارت گرافیک علاوه بر تعداد زیادی کارت گرافیک، به سایر قطعات و تجهیزات کامپیوتر مثل مادر برد، رم، سی‌پی‌یو و … هم نیازمند هستید.

  • ارزان‌تر

خریدن یک دستگاه استخراج در مقابل جمع کردن یک ریگ ماینر به طور کلی ارزان‌تر تمام می‌شود. البته مدل دستگاه استخراج، تعداد و مدل کارت‌های گرافیک‌ در این مقایسه تاثیرگذارند اما در نهایت می‌توان گفت که خریدن دستگاه ماینر نسبت به سودآوری آن، ارزان‌تر تمام می‌شود.

  • بازگشت سرمایه‌ سریع‌تر

همانطور که گفتیم، دستگاه‌های ماینر قدرت بسیار بیشتری نسبت به کارت‌های گرافیک دارند و همچنین خریدن آن‌ها ارزان‌تر از جمع‌ کردن یک ریگ کارت گرافیک است. بنابراین در استخراج با ASIC شاهد بازگشت سرمایه سریع‌تری هستیم. البته در بلند مدت و در صورت رشد قیمت یک ارز دیجیتال، کارت‌های گرافیک هم می‌توانند بازگشت سرمایه خوبی را نصیب ماینرهایشان کنند.

معایب ماین با ASIC

  • مشکل بودن خرید

به طور کلی و حداقل در این مقطع، خریدن دستگاه‌های ای‌سیک بسیار مشکل است. این دستگاه‌ها معمولا به تعداد محدود تولید می‌شوند و تولیدکننده خیلی سریع و حتی در مرحله پیش‌ فروش تمام آن‌ها را می‌فروشد. بنابراین دستگاه‌ها به دست دلال‌ها میافتند و با قیمت‌های بسیار بالاتر به فروش می‌رسند. فروش ماینرهای دست دوم به جای نو هم یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود؛ دستگاه‌هایی که عمر خود را کرده‌اند و هر لحظه امکان از کار افتادنشان وجود دارد.

همچنین در بعضی از کشورها از جمله ایران، این دستگاه‌ها (در زمان نگارش این مطلب) به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و فروشندگان معمولا بر تعهدات خود از جمله ضمانت یا زمان تحویل محصول پایبند نیستند. علاوه‌بر این‌ها، در زمان عرضه یک دستگاه‌ جدید، بازگشت سرمایه آن بسیار سریع است اما زمانی که بدست مشتری می‌رسد، به دلیل افزایش سختی، تا حد زیادی بازگشت سرمایه کاهش می‌یابد.

  • منسوخ شدن

هر چند ماه یکبار مدل‌های جدیدی از دستگاه‌های ای‌سیک به بازار عرضه می‌شوند که به مرور زمان باعث تنگ‌تر شدن عرصه رقابت برای دستگاه‌های قدیمی‌تر خواهد شد. به عنوان نمونه، یک زمان دستگاه Antminer S7 قدرتمندترین دستگاه استخراج دنیا بود ولی امروز سودآوری آن از هزینه برق هم پایین‌تر است و این یعنی ضرر. البته معمولا دستگاه‌های ماینر تا بیش از دو سال سودآوری دارند اما نمی‌توان این را با قطعیت گفت.

  • صدا و گرمای زیاد

صدای فوق‌العاده بالای دستگاه‌های ماینر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت. نویز فن‌های خنک‌کننده در دستگاه‌های استخراج بسیار سرسام‌آور است؛ فرض کنید یک جارو برقی پرقدرت به صورت 24 ساعته روشن باشد. به همین دلیل، این دستگاه‌ها اصلا برای داخل منزل مناسب نیستند. مسئله دیگر برای این دستگاه‌ها مشکل گرمای زیاد آن‌هاست. فن‌های خنک کننده تعبیه شده در دستگاه نمی‌توانند در دمای محیط به خوبی آن‌ها را خنک کنند و باید حتما برای کولینگ از تجیهزات جانبی دیگر مثل کولر استفاده کرد.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش ضعیف

اغلب دستگاه‌های ماینر فقط 3 تا 6 ماه گارانتی دارند که آن‌ هم معمولا تا زمان رسیدن ماینر به دست مشتری به اتمام می‌رسد. شرایط گارانتی هم در نوع خود سخت است. بنابراین اگر امروز دستگاه خود را بخرید و فردا این دستگاه‌ بسوزد، احتمالا دستتان به جایی بند نخواهد بود. از سوی دیگر قطعات داخلی این دستگاه‌ها به سختی در بازار یافت می‌شوند که تعمیرات آن را مشکل و پرهزینه می‌سازد.

ماین با ریگ

ماینینگ ریگ، تجهیزات سخت‌ افزاری قدرتمند برای استخراج رمزارزها است.

این دستگاه ها می توانند هر ارز دیجیتالی را استخراج کنند .

استخراج برای سودآوری احتیاج به سرمایه‌ گذاری دارد.

عملیات ماینیگ برق زیادی را مصرف می کند.

همچنین گرمای تولید شده توسط این دستگاه ها بسیار زیاد است.

استخراج بیت کوین با استفاده از تنها یک GPU این روزها منسوخ شده است.

به این دلیل ما استفاده از ریگ ماینینگ به شما پیشنهاد نمی کنیم.

به دلیل عرضه asic ها سختی (Difficulty) استخراج بیت کوین افزایش بسیار زیادی داشته است و GPU دیگر توان رقابت با آن را ندارد.

ولی اگر همچنان می‌ خواهید از GPU برای ماین استفاده کنید باید یک ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه نمایید.

ریگ کارت گرافیک در واقع مشابه با کیس کامپیوترهای خانگی اما با تعداد کارت گرافیک‌ های بالاست. 

 

چند نمونه از ریگ‌ های ماینینگ

ریگ ماینینگ شارک مینی (Shark Mini)

 

بیت کوین گلد جی‌ پی‌ یو ماینر (Bitcoin Gold GPU Miner)

 

پانداماینر B5 پلاس (PandaMiner B5 Plus)

 

عده ای بر این باورند که کارت های موجود در ریگ ، بعد از مدتی استفاده ، دوباره فروخته می شود !!

این کارت ها فشار زیادی تحمل می کنند به همین دلیل نمی توان آن هارا به قیمت بازار فروخت.

کارایی کارت های گرافیک دست دوم دیگر ایده آل نبوده و پس از مدتی کوتاه ، عملکرد خود را از دست می دهد.

اگر می خواهید دستگاه های اسیک یا همان ماینر را خریداری کنید باید در نظر داشته باشید که ؛

به دلیل رقابتی نبودن بازار فروش آن ، پیدا کردن قیمت واقعی این دستگاه ها دشوار است .

در حال حاضر استخراج ارزهای مجازی با برق صنعتی بسیار سودآور بوده و می توانید

حتی در خانه هم با توجه به آمپر آزادتان از دستگاه ماینر بهره بگیرید .

در این پست قصد داریم شما را با نظرات کاربرانی که تجربه ماینینگ داشته اند و تجربیات خود را در گروه های مختلف تلگرامی به اشتراک گذاشته اند، آشنا کنیم.

سهیل گفت:

دستگاه ماینر بهتره اما اگر شما دستگاهی رو انتخاب کنید که بازگشت سرمایه5تا6ماه باشه و بعدم شما دستگاهی که کارکرده رو تو بازار میتونی بفروشی

هم بیت ماین کردی و هم هنوز دستگاهت هست

s9jرو خریدم7تومن پاییز97 وبهار 98دادم10تومن

 

محسن در مورد تهیه دستگاه اسیک و به صرفه بودن آن گفت:

بطور 100% بستگی به 2چیز داره
1) با چه قیمتی دستگاه ماینر رو بخرید؟
2) اولین اسیک جدید بیت کوین، کی میاد؟
هرچقدر با قیمت کمتری اسیک رو بخرید و Roi کمتر از 8ماه باشه، بهتر و بهتر هست.چون وقتی Roi هشت ماه باشه، در طول زمان که سختی میره بالا حدودا راس 12ماه به حقیقت میرسه و مطمئن میشیم 1ساله پول در میاد و بعدش سود خالصه.
و هرچقدر دیرتر اسیک های جدید بیت کوین بیان بازهم به نفع شماست.
این شما هستین که بایستی تشخیص بدین که احتمالش کی هست که اسیک جدید بیت کوین بیاد؟! اگر تا 3ماه دیگه میاد،خیلی خیلی بده.اگر بیشتر از 8ماه تا 1سال طول میکشه تا در آینده بیان، خیلی بهتره و وقت هست که سختی بالا نره و ماین کنید.
و باز هم شما هستین که مشخص میکنید با چه قیمتی اسیک رو تهیه کنید.
والا ماینینگ، پدر و مادر و متخصص نمیشناسه و به میلیون ها نفر تک تک آدم ها و هزاران سرمایه گذار گنده اش مربوط هست که بره بالا یا بیاد پایین.من شخصا توصیه نمیکنم بخصوص اگر بیمه نیستین و تضمین محکمی برای پول ندارید،چون اگر بخواید ضرر کنید میتونه 100% ضرر بده. بخصوص اسیک. حالا ریگ یه مقدار وضعیت بهتره چون میشه ریگ رو یجوری فروخت. هرچند خود ریگ هم وضعیت Roi بدتری داره در حال حاضر.
در مورد عمر اسیک هم اگر در دما و رطوبت مناسبی نگهداری بشه،هنوز هم اسیک های S7 میشنوم که دارن کار میکنن با اینکه 3سالی از عمرشون گذشته. بستگی به نگهداری داره.
بهترین شرایط نگهداری» رطوبت بین 40%تا60% و دما حتما کمتر از 75درجه باشه برای چیپ اسیک اگر عمر طولانی مد نظرتونه. (ایده آل 60درجه، پایینتر از این زیاد فرق خاصی نمیکنه)

حسن گفت:

خرید دستگاه های ماینر و استخراج ارز یک سرمایه گذاری میان مدت است و نه کوتاه مدت ،اغلب اشتباه رایجی که توسط مشتری ها میشود ،توجه به درامد بروز دستگاه است ، در صورتی که اگر در فرض کنیم در شرایط فعلی در بالاترین درامد دستگاه هم باشیم ، در امد شما در طول یک ماه و ماه های آینده بدست میاید و همان ماه یا ماه های اینده اصلاح های قیمتی ارز ها را پیشرو داریم و باز صعود و نزول و همینطور برعکس، پس ملاک نمیتواند درامد روز در نظر گرفته شود . در نتیجه بهترین زمان خرید دستگاه ها در زمان پایین بودن قیمت ارزها و پایین بودن درامد دلاری میباشد چونکه قیمت دستگاه پایین است و بهترین زمان نقد کردن درامد ها ،زمان بالا بودن قیمت ارزها میباشد .
در شرایط فعلی ،دستگاه ها کمترین قیمت ممکن را دارند .

.

یکی دیگر از کاربران در مورد اینکه اسیک بهتر است یا ریگ نوشت:

نمیشه گفت کدوم بهتره باید دید شرایط چطوریه ، اسیک ها با سرمایه کمتر سوددهی بهتری دارن ولی یه سری ریسک ها و احتمالات وجود داره که باید حتما در نظرشون گرفت :
اسیک ریسک های خودش رو داره نسبت به ریگ و کارت گرافیک :
1. از اونجایی که فقط روی یه الگوریتم خاص کار میکنه ، سکه ها میتونن فورک بدن و ضد اسیک بشن یعنی دیگه اون سکه رو نمیشه با اسیک ماین کرد. (ولی برای کارت گرافیک ها این ریسک وجود نداره)


3. چون سختی شبکه سکه ها مدام در حال تغییر هست ممکنه سختی خیلی بالا بره و درآمد اسیک شما خیلی خیلی کم بشه. میتونید سکه رو عوض کنید ولی بالاخره سختی اون هم ممکنه بالا بره(به دلیل ورود اسیک های جدیدتر و قوی تر برای کل الگوریتم) و از اونجایی که نمیتونید روی الگوریتم دیگه ماین کنید اسیک شما دیگه به هیچ دردی نمیخوره و فقط میتونید بازیافتش کنید. (البته برای شبکه ای مثل بیت کوین سختی اصطلاحا اشباع شدست و به نوعی ثبات داره ، بیشتر از ماهی 10 درصد کاهش درآمد نخواهید داشت)
اما کارت گرافیک قابلیت ماین خیلی از الگوریتم هارو داره. اگه روزی برای سکه ای یا الگوریتمی مشکلی پیش اومد ، میتونید سراغ الگوریتم دیگه برید. اگه به ضرردهی رسید نهایتا کارت گرافیک رو که کاربرد های دیگه ای به جز ماین داره میتونید بفروشید و یه بخشی از سرمایه اولیه خودتون رو هم برگردونید.

ماینرساز

www.minersaz.com

 
بازدید : 436
برچسب‌ها :
ماینر چیست
نویسنده : اریا دوشنبه 18 فروردين 1399 - 3:49

راهای کسب اتریوم

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست!راهای بدست اوردن ان چیست!ماینر چیست!اتریوم یک ارز دیجیتالی منبع باز، مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین و پلت فرم محاسبات توزیع شده است. این ارز دارای ویژگی قراردادهای هوشمند است که امکان پردازش قراردادها به صورت آنلاین را فراهم می کند. قراردادهای هوشمند می تواند برای پردازش انتقال دارایی هایی نظیر سهام و پول مورد استفاده قرار گیرد. اتریوم یک بلاکچین عمومی توزیع شده نظیر بیت کوین است که می تواند در انواع اپلیکیشن های غیر متمرکز استفاده شود.

روش های کسب اتریوم به صورت رایگان

برای دریافت اتریوم بدون نیاز به سرمایه گذاری یا استخراج می توانید از روش های ارائه در ادامه­ ی مطلب استفاده کنید:

وب سایت

چنانچه علاقه به جمع آوری و دسترسی به اتریوم بدون نیاز به سرمایه گذاری و استخراج دارید، سعی کنید از سایت هایی بازدید کنید که در آنها اتریوم به صورت رایگان وجود دارد. به این نوع از اتریوم faucets گفته می شود که از طریق تکمیل کپچا یا تماشای تعدادی آگهی، به صورت ETH، پاداش داده می شود. از جمله­ی این وب سایت ها می توان به Ethereum-Faucet.org،     Ethereumfaucet.info، Lolifuu ETH Faucet، Rocketfaucet.win و CC24 اشاره کرد.

برخی از این وب سایت ها نیاز به جلوگیری از مسدود کردن تبلیغات و محدودیت های آن دارند، که از این رو هنگام کار با آنها مراقب منابع و اموال خود باشید.

اپلیکیشن های موبایل

یکی دیگر از روش های دستیابی به اتریوم رایگان، استفاده از اپلیکیشن های مختلف موبایل است. در این روش می توانید به راحتی با زدن دکمه­ی push، اتریوم دریافت کنید، بیشتر این اپلیکیشن ها مرتبط با بازی هایی همانند لاتاری یا بخت آزمایی می باشند. از جمله اپلیکیشن های مختلف برای دستیابی به اتریوم می توان به     Ethereum Faucet،   Faucet Run و  Free Ethereum Spinner اشاره کرد.

معرفی سایتهای کسب کریپتو :

ابتدا به معرفی 4 سایت از مجموعه moon می پردازیم:
برای برداشت از 4 سایت زیر ابتدا باید در CoinPot حساب داشته باشید و ایمیلی که در CoinPot وارد کردید رو در این سه سایت هم وارد کنید

سایت moonb :
این سایت بهترین فاست برای کسب رایگان بیتکوین کش محسوب میشه. برای ثبت نام در moonb هم می‌تونید به طور مستقیم از کیف پول بیتکوین کش خودتون بهره ببرید یا اینکه از ایمیلی که برای ثبت نام در CoinPot استفاده کرده بودید، اینجا هم استفاده کنید تا درآمد شما به CoinPot منتقل شود. برای شروع کار در میانه صفحه گزینه به نام claim now وجود داره که پس از زدن اون پنجره ای برای تکمیل کپچا باز میشه. و پس از زدن تیک کپچا و submit بیتکوین کش رایگان به حساب شما واریز میشه. شما میتونید در طول روز این کار رو تکرار کنید. 

سایت moonliteco:
moonliteco بهترین سایت برای کسب رایگان لایت کوین هستش. به منظور ثبت نام در این سایت هم می‌تونید به طور مستقیم از کیف پول لایت کوین خودتون بهره ببرید یا اینکه از ایمیلی که برای ثبت نام در CoinPot استفاده کرده بودید، اینجا هم استفاده کنید تا درآمد شما به CoinPot منتقل شود.
برای شروع کسب درآمد در میانه صفحه گزینه به نام claim now وجود داره که پس از زدن اون پنجره ای برای تکمیل کپچا باز میشه. و پس از زدن تیک کپچا و submit لایت کوین رایگان به حساب شما واریز میشه. شما میتونید در طول روز و هر 10 دقیقه ، این عمل رو تکرار کنید.

سایت moondash:
moondash یکی از بهترین سایتها برای کسب رایگان ارز دیجیتالی دش (dash) می باشد. این ارز دیجیتال در حال حاضر 450 دلار قیمت دارد. برای ثبت نام در این سایت باید از ایمیلی که برای ثبت نام در CoinPot استفاده کرده بودید، اینجا هم استفاده کنید تا درآمد شما به CoinPot منتقل شود.
پس از ثبت نام در سایت، در میانه صفحه گزینه به نام claim now وجود داره که پس از زدن اون پنجره ای برای تکمیل کپچا باز میشه. و پس از زدن تیک کپچا و سپس submit ، مقداری دَش رایگان به حساب شما واریز میشه. شما میتونید هر 10 دقیقه، این عمل رو طی روز تکرار کنید.

 

سایت moonbit:
این سایت رو قبلا در مطلب کسب بیت رایگان معرفی کردیم. پس از ثبت نام در سایت ، در میانه صفحه گزینه به نام claim now وجود داره که پس از زدن اون پنجره ای برای تکمیل کپچا باز میشه. و پس از زدن تیک کپچا و submit بیت کوین رایگان به حساب شما واریز میشه. شما میتونید هر 10 دقیقه ، این عمل رو طی روز تکرار کنید.


سایت coinfaucet:
سایت coinfaucet بهترین سایت کسب رایگان رایپل (Ripple) می باشد. قیمت هر واحد رایپل در حال حاضر 0.23 دلار می باشد. این سایت با طراحی یکتا، . بنابراین هیچ نگرانی پیرامون پرداخت نداشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سایت، در میانه صفحه بر روی Roll کلیک کنید. این سایت همچنین دارای قسمت های قرعه کشی هفتگی (Lottery) و بازی (MultiXRP) نیز می باشد.
به منظور برداشت درآمد کسب شده نیز در قسمت Setting، کیف پول راپیل خود را درج نمایید.

سایت swissadspayseth:
این سایت برای کسب اتریوم رایگان می باشد. شامل بازی – لاتاری و کسب درآمد رایگان. البته این سایت فقط از اتریوم پشتیبانی می کنه. پس از ورود به سایت از منوی بالا بر روی faucet کلیک نموده و سپس در وسط صفحه پس از جواب دادن به کد انسان شناسی بر روی claim کلیک کنید.در کل ماین اتریوم با دستگاه ماینر بهتر است که میتوتنید از سایت ماینر ساز تهیه کنید

ماینینگ اتریوم

یکی از اولین راه هایی که بسیاری از کاربران به عنوان راهی برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتالی با آن آشنا می شوند،ماین است. شبکه اتریوم هم از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر شبکه اتریوم از الگوریتم گواه اثبات کار استفاده می کند و کاربران می توانند با استفاده از قدرت پردازشی CPU و کارت گرافیک، ارز تتر استخراج کنند. البته باید دقت بکنیم که برای انجام عملیات ماینینگ باید هزینه های برق، سخت افزار و نگهداری در نظر گرفته شود. سایت های متعددی  هستند که می توانند به شما در این زمینه کمک بکنند.

در حال حاضر ماین اتر، برای کاربرانی که پتانسیل زیادی در این شبکه می بینند و معتقدند که در طولانی مدت ارزش آن چندین برابر خواهد شد، ارزشمند خواهد بود.

قبل از اینکه شما این روش را انتخاب بکنید، بایستی همه جوانب آن را بسنجید. انتخاب سخت افزار مناسب، هزینه های برق و مهم تر از آن هزینه هایی که برای نگهداری از سخت افزار ها باید پرداخت کنید را در نظر بگیرید. نکته بسیار مهمی که خیلی از ماینرها به آن دقت نمی کنند این است که باید اخبار را دنبال بکنند. به طور مثال اتریوم به دنبال این است که الگوریتم خود را از گواه اثیات کار به گواه اثبات سهام تبدیل بکند. پس سرمایه گذاری بلند مدت برای استخراج آن، منطقی به نظر نمی رسد.

سرمایه گذاری و خرید اتر

اگر به گذشته اتریوم نگاهی بیندازیم، حتما سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتالی اتر را یکی از راه های کسب درآمد از شبکه اتریوم در نظر خواهیم گرفت. در سال 2016، اتر 1200% رشد قیمتی داشت. بله، شما اشتباه نمی خوانید! سال 2016 به تنهایی توانست ارزش اتر را 12 برابر کند. خیلی از طرفداران ارز دیجیتالی اتر انتظار دارند که سرمایه بازاری آن به ارزش یک تریلیارد دلار در 10 تا 15 سال آینده برسد.

در حال حاضر سرمایه بازاری اتر حدود 30 میلیارد دلار است. پس اگر این اتفاق رخ دهد، به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری، شما 30 هزار دلار به دست خواهید آورد. البته در نظر بگیرید که هر لحظه این امکان وجود دارد که به هر دلیلی شبکه اتریوم از دنیای ارزهای دیجیتالی حذف شود. پس اگر به دنبال استفاده از این روش هستید، جمله معروف ” همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید” را در نظر داشته باشید.

دستگاه استخراج اینوسیلیکن A10 اتریوم مستر(A10 ETHMaster) که با نام A10 ETHKing نیز شناخته می‌شود، توسط شرکت اینوسیلیکن و در سپتامبر 2019 ارائه شده است. این دستگاه استخراج با الگوریتم EtHash، دارای قدرت 500 هزار هش بر ثانیه و مصرف برق 750 وات است.

شرکت اینوسیلیکون یک شرکت در سطح جهانی در زمینه طراحی ریز تراشه های مختلف است که به طور خاص به طراحی تراشته های IP تمرکز دارد. این شرکت با داشتن تیم طراحی چند ملیتی به بسیاری از کمپانی های درجه یک کمک کرده تا با استفاده از محصولات و خدمات بسیار پیشرفته آنها به موفقیت های زیادی دست یابند. این شرکت در حال حاضر بیش از 30 میلیون انواع تراشه را در سال تولید می کند. از مزایای اصلی محصولات اینوسیلیکن هزینه کم، راندمان بالا و پشتیبانی مناسب است. از تراشه های این شرکت در بسیاری از تجهیزات الکترونیک مانند تلفن های همراه، تبلت ها و تلویزیون ها استفاده می شود. اینو سیلیکون برای شرکت های بزرگی مانند سامسونگ، TSMC و فوجیتسو، تراشه های 180 تا 14 نانومتری تولید می کند.

دستگاه استخراج A10 ETHMaster یکی از دستگاه های استخراج با درآمد مناسب در حال حاضر است و می تواند برای استخراج اتریوم و ارزهایی که از این الگوریتم استفاده می کنند، به کار رود. قیمت این دستگاه ماینر در سایت اینوسیلیکن 2500 دلار درج شده است، اما در بازار بالاتر از 2900 دلار به فروش می رسد (توجه داشته باشید که مسلما فروش این دستگاه ها در داخل کشور ممکن است با قیمت های بالاتر صورت گیرد)

غول سازنده دستگاه‌های استخراج، Bitmain، دستگاه جدید استخراج ارزهای دیجیتال با نام Antminer E3 برای ماینینگ ارزهای مبتنی بر الگوریتم Ethash را به‌ صورت رسمی معرفی و جهت عرضه در فروشگاه آنلاین خود قرار داد.

این دستگاه ASIC با قدرت هشی در حدود 180MH/S و مصرف برق 800 وات هم‌اکنون در وب‌سایت این شرکت با قیمت 800 دلار پیش فروش می‌شود. از خصوصیات جالب این دستگاه می‌توان به مصرف برق پایین، تولید گرمای کم و هش ریت به شدت بالا نسبت به قیمت آن اشاره کرد.

ماینرساز

ww.minersaz.com

بازدید : 433
برچسب‌ها :
ماینر
نویسنده : اریا دوشنبه 18 فروردين 1399 - 3:49

مصرف برق ماینرهای بیت کوین زیاد است، به همین دلیل ماینینگ با وجود درآمد بالا، هزینه‌های جانبی زیادی نیز دارد. اما علت بالا بودن مصرف برق  ASIC  یا همان  ماینر چیست؟

 

طبق گفته آروید نارایانان یک پروفسور علم رایانه در پرینستون، برای ماین بیت کوین ها روزانه 5 گیگاوات برق مصرف می‌شود.

ایشان طی بیان اظهارات درمورد منابع طبیعی و انرژی به کمیته سنا، تخمین زده است که 1% از کل مصرف انرژی برق جهان برای استخراج بیت کوین استفاده می شود. وی بیان کرد:

یک روش مقبول برای برآورد مصرف انرژی برق ماینینگ این است که فرض کنید تمام ماینرها از پر مصرف ترین دستگاه ماینینگ در بازار استفاده می‌کنند.

دستگاه های تجاری همراه با مشخصات چاپ شده می‌باشند و بر روی آن تعداد هش هایی را که می‌توان در هر ثانیه از دستگاه محاسبه کرد و همچنین مصرف انرژی برق دستگاه را به وات نوشته است.

سپس مستقیما تخمین زده است که به چه میزان قدرت نیاز است تا 50 میلیارد هش بر ثانیه از پر مصرف ترین دستگاه های موجود محاسبه کرد. نارایانان اذعان داشت:

من چنین محاسباتی را انجام دادم و حدود 5 گیگاوات تنها برای استخراج بیت کوین تخمین زدم. این مقدار کمی کمتر از 1% مصرف برق جهانی است و کمی بیشتر از مصرف برق ایالت اوهایو یا نیویورک است. دیگر بلاک چین های عمومی نیز به میزان خیلی کمتر مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می‌کنند.

5 گیگاوات در روز می‌تواند برق حدود 4 میلیون خانه یا تقریبا تمام لندن را با جمعیت 8 میلیون نفر را تامین کند.

با اینکه قیمت بیت کوین 75% کاهش یافته است اما همچنان هش ریت بیت کوین در حال افزایش است و درحال دستیابی به میزان بالای 54 کوانتیلیون یا 54 میلیارد هش در ثانیه می‌باشد.

 

براساس گفته های شین ژئو، مدیرعامل، تمام ماینرهای چینی از برق تجدید ناپذیر استفاده می‌کنند. این بدان معناست که مصرف انرژی برق بیت کوین ممکن است افزایش یابد.

از آنجایی که بعید است بیت کوین پروتکل خود را به دلیل افزایش مصرف انرژی تغییر دهد پس تاثیر آن بر محیط زیست مشخص نیست.

با این حال دومین بلاک چین بزرگ دنیا یعنی اتریوم برنامه هایی برای جایگزینی ماینینگ با سهام (staking) دارد. در سطوح بالاتر تنها دلیل ماینرها برای استخراج، اثبات هویت خود می‌باشد. مثلا در سایت ردیت شما می توانید حساب های کاربری جعلی بسازید، پس در ماینینگ هم شما می توانید گره های جعلی بسیاری به وجود آورید اما نمی توانید کار حل پازل های ریاضی که با نام ماینینگ شناخته شده است را جعل کنید.

 

این کار در سطح مفهومی انجام می شود و نشان می دهد که کسی پشت این امور است و آن شخص به بلاک ها رای می دهد که کدام زنجیره گسترش یابد تا از دوبار خرج کردن جلوگیری کنند.

یکی دیگر از روش هایی که می توان ثابت کرد به جای حساب های جعلی، یک فرد پشت رای دادن قرار دارد این است که حساب های “رای دادن” اتر که به آن staking می گویند را قفل کنیم، از آنجایی که مشخصا نمی‌توانید اتر را جعل کنید، دستیابی به 51 درصد کل اتر موجود هزینه گزافی خواهد داشت.

تحت روش اثبات سهام شما به هیچ سخت افزاری نیاز نخواهید داشت و تنها به یک لپ تاپ و مقداری اتر نیاز دارید. در این صورت مصرف انرژی اضافی وجود نخواهد داشت.

این آپدیت اتریوم که با نام کسپر معرفی شده است در حال توسعه در اتریوم می‌باشد، توسعه دهندگان اتر در حال حاضر بر روی آن کار می کنند و امیدوارند تا سال آینده آن را راه اندازی کنند.

به محض اینکه این روش پیاده شود و به درستی کار کند سایر افراد و پروژه ها نیز این الگوریتم را کپی خواهند کرد اما اینکه آیا بیت کوین این کار را انجام خواهد داد یا نه مشخص نیست؛ زیرا بیت کوین توسعه های نوآورانه ای در زنجیره خود ایجاد نکرده است و از آنجایی که به سالگرد ده سالگی اختراع خود نزدیک می‌شود بسیار محافظه کار عمل می‌کند.

دلیل بالا بودن مصرف برق ماینرهای بیت کوین

شبکه‌ پول‌های مجازی مبتنی بر فناوری بلاک چین همچون بیت کوین، به صورت عمدی پیچیده طراحی شده‌اند تا به این وسیله امنیت آن‌ها افزایش پیدا کرده و از کلاهبرداری و سو استفاده جلوگیری شود. الگوریتم POW به عنوان پایه شبکه بیت کوین، بسیار پیچیده بوده و ماینرها را مجبور به حل مسائل ریاضی پیچیده می‌کند. این مسائل به اندازه‌ای پیچیده هستند که امکان حل کردنشان به صورت مستقیم وجود نداشته و جواب، بر اساس تکنیک‌های سعی و خطا مشخص می‌شود.

به طور طبیعی، تنها یک کامپیوتر مجهز به سخت افزارهایی قدرتمند و توان پردازشی بالا از پس اجرای چنین الگوریتمی برمی‌آید. چنین سیستمی، مصرف برق بالایی دارد. به عبارتی ساختار پیچیده شبکه بیت کوین، به نودهایی با توان پردازشی بسیار بالا نیازمند است. حال این کامپیوترها، به خاطر داشتن توان پردازشی بسیار بالا و از طرفی اجبار برای باقی ماندن در حالت اجرا به صورت شبانه‌روزی در هفت روز هفته، مصرف برق خیلی زیادی دارند.

هدف از تعلق گرفتن یارانه به برق در ایران، کمک به صنایع و کارخانه‌های داخلی است، اما متاسفانه عده‌ای از این فرصت سو استفاده می‌کنند. بعد از افزایش بی‌سابقه قیمت ارز در کشور، افراد زیادی اقدام به راه‌اندازی ریگ ماینینگ و مخصوصا فارم ماینینگ کردند.

بر اساس ارزیابی متخصصان داخلی، برق مصرف شده برای استخراج هر واحد بیت کوین در ایران، معادل مصرف برق سالیانه 24 خانه است! به عبارتی دیگر می‌توان با در نظر گرفتن خانه‌ای در شهر تهران، برق مورد نیاز به منظور ماین کردن یک بیت کوین را برابر مصرف برق 24 سال آن دانست. از طرفی به هر کیلووات ساعت برق، 500 تومان یارانه تعلق می‌گیرد. با یک سری محاسبه، به رقم 38 میلیون تومانی مربوط به برق مصرف شده برای استخراج هر واحد بیت کوین می‌رسیم.

با در نظر گرفتن یارانه، این مبلغ به حدود ده میلیون تومان خواهد بود. به همین دلیل افراد زیادی از خارج از کشور، به سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال در ایران رو آورده‌ و در کشورمان فارم ماینینگ ایجاد کردند، هر چند به ضرر اقتصاد کشور تمام شود.

تعداد ارزهای دیجیتال جهان از مرز 2000 گذاشته است. با این حال، بیت کوین چه از نظر قیمت و چه از نظر محبوبیت، هنوز هم پادشاه ارزهای دیجیتال است.

در میان تب اخیر بیت کوین، بسیاری از افراد وسوسه شده‌اند که پس انداز زیر بالش خود را بردارند و به جرگه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بپیوندند. دیگر عاشقان رمزنگاری و ارزهای دیجیتال تجهیزات لازم برای شروع استخراج بیت کوین را در خانه‌هایشان جمع آوری کرده‌اند.

این ایده که فقط کامپیوتر یا دستگاه قدرتمند خود را به برق و اینترنت وصل کنید و از هیچ چیز پول در بیاورید، قطعاً برای اغلب مردم فوق‌العاده جذاب است.

اما چه هزینه‌ها و مصارفی ممکن است در فرایند استخراج به وجود آید؟ هزینه استخراج بیت کوین چقدر است و در کجای این کره خاکی می‌توانیم ارزان‌ترین مکان را برای شروع استخراج بیابیم؟

محققان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکتریکی جهان، Elite Fixtures، با مقایسه هزینه برق سراسر کشورهای جهان، ونزوئلا را به عنوان ارزان‌ترین کشور برای استخراج معرفی کردند. در ونزوئلا برای تولید یک واحد بیت کوین، شما فقط حدود 530 دلار نیاز دارید. این رقم برای دومین کشور لیست، ترینیداد و توباگو بالغ بر حدود 1,190 دلار است. در ازبکستان که در رتبه سوم قرار دارد، یک ماینر برای استخراج یک واحد بیت کوین باید مبلغی بالغ بر حدود 1,790 دلار پرداخت کند.

کم‌هزینه ترین کشور‌ها برای استخراج یک واحد بیت کوین:

 

طبق این گزارش کره جنوبی، یکی از بزرگترین بازارهای ارز دیجیتال جهان، گران‌ترین مکان برای استخراج محسوب می‌شود. در کره هزینه استخراج یک واحد بیت کوین، چیزی در حدود 26,170 دلار است که بیش از دو برابر قیمت فعلی آن است.

پرهزینه‌ترین کشورها برای استخراج یک واحد بیت کوین:

 

تقریبا تمام 20 کشور پرهزینه از نظر استخراج در اروپای غربی یا کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام ساکن هستند. نیووی، یک کشور جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام جنوبی، دومین کشور گران قیمت در این لیست است، که هزینه تولید یک بیت کوین در آن جا حدود 17،566 دلار براورد می‌شود. بحرین در رتبه سوم این لیست قرار دارد. در این کشور حاشیه خلیج فارس، یک ماینر برای بدست آوردن یک بیت کوین باید 16,773 دلار هزینه کند.

در این گزارش قیمت برق حدود 115 کشور (از جمله ایران) مورد بررسی قرار گرفت. هزینه استخراج یک واحد بیت کوین در ایران حدود 3,200 دلار گزارش شده است.

ماینر ساز
www.minersaz.com
بازدید : 429
برچسب‌ها :
دستگاه ماینر
نویسنده : اریا دوشنبه 18 فروردين 1399 - 3:48

ماینینگ با گوشی و لبتاب

نکته قابل توجه این است که که مبنای کارکرد تمامی این برنامه های استخراج رمزارز در اندروید این است که شما به یک استخر استخراج متصل می شوید که در اپلیکیشن Minergate این کار به صورت خودکار انجام می شود و شما فقط امکان اتصال به استخر استخراج همین سرویس دهنده را دارید؛ اما سایر اپلکیشن ها مانند Crypto Miner انتخاب استخر استخراج را بر عهده خودتان می گذارند و به همین دلیل هم باید پیش از نصب این برنامه ها ابتدا به دنبال یک استخر استخراج مناسب باشید.

استخر های استخراج رمزارز گروه های ماینری میزبانی شده بر روی یک سرور هستند که توان پردازشی خود را برای تایید تراکنش ها به اشتراک می گذارند تا به این ترتیب سریع تر به هدف خود برسند. هنگامی که یک استخر موفق به رمزگشایی یک تراکنش می شود، هر عضو بخشی از پاداش را وابسته به این که چه میزان قدرت پردازشی در اختیار استخر قرار داده، می گیرد.

برخی از استخر های استخراج شناخته شده که کارمزد کمی تری هم دریافت می کنند، عبارتند از :

  • Slush Pool
  • AntPool
  • BTC.com
  • Kano CKPool
  • F2Pool

هنگامی که می خواهید یک استخر استخراج انتخاب کنید، می بایست یک سری موارد را ملاک انتخاب خود قرار دهید. بازه تسویه حساب مشخص می کند که چقدر باید استخراج کنید تا بتوانید از استخر درخواست کنید تا مقادیر استخراج شده را به کیف پول شما منتقل کند. کارمزد استخر که معمولا بین 0 تا 3 درصد است که البته از همین ابتدا باید گفت دستگاه ماینر برای استخراج گزینه بهتری است با توجه به سختی شبکه.

 

با توجه به قانونی شدن استراج رمز ارزها و آشنایی بیشتر مردم کشورمان با این موضوع، تب و تاب خاصی برای انجام فرآیند استخراج ارز دیجیتال به وجود آمده است. در این مقاله قصد داریم در مورد استخراج ارزهای دیجیتالی با استفاده از گوشی و کامپیوتر ، نکاتی را ذکر کنیم.

قبل از هر چیز باید ذکر کنیم که انجام فرآیند استخراج ارزهای دیجیتالی نیازمند قدرت پردازشی است و شما برای انجام و کسب درآمد از این طریق باید قدرت پردازشی سخت افزار گوشی و کامپیوتر خود را در اختیار شبکه قرار دهید. قبول داریم که امروز گوشی ها و کامپیوترها با سخت افزارهای به روز و توانمندی در بازار ارائه می‌شوند ولی نباید فراموش بکنیم که قدرت پردازشی گوشی ها و کامپیوترها در حدی نیست که بتواند به طور مستمر فرآیند ماینینگ را انجام دهد.

علت علاقه زیاد به ماین چیست؟

 

معروف ترین ارز دیجیتالی بازار بیت کوین است و برنامه های زیادی برای انجام فرآیند استخراج آن با استفاده از گوشی و کامپیوتر منتشر شده است. با توجه به رشد قیمتی که بیت کوین در چند سال اخیر داشته است، خیلی از کاربران به دنبال بدست آوردن آن هستند و خیلی از کاربران هم گمان می‌کنند که می‌توانند با گوشی و کامپیوتر خود، تعداد زیادی بیت کوین به دست آورند و از این طریق پولدار شوند. همه‌ی ما کاربرد گوشی و کامپیوتر را می‌دانیم و باید به این موضوع دقت کنیم که گوشی های همراه یا کامپیوتر برای انجام فرآیند استخراج ارزهای دیجیتالی ساخته نشده اند.

در حال حاضر برای استخراج ارزهای دیجیتالی دستگاه هایی با قدرت بسیار بالا و تخصصی ساخته شده است، به طور مثال ارز دیجیتالی بیت کوین با سخت افزارهای اسیک ماین می‌شود. این سخت افزارها طوری ساخته شده اند که بتوانند هر روز به طور مستمر روشن بوده و با قدرت پردازشی خود، محاسبات پیچیده ای که شبکه نیاز دارد را انجام دهند. آیا گوشی و کامپیوتر شما می‌تواند با این دستگاه ها رقابت کند؟

 

ممکن است بپرسید که چرا گوشی و کامپیوتر ما باید با این دستگاه ها رقابت کند؟ برای استخراج ارزهای دیجیتالی که قابلیت ماین شدن دارند شما بایستی قدرت پردازشی دستگاه خود را در اختیار شبکه قرار دهید تا با استفاده از این قدرت پردازشی محاسبات پیچیده ای که در شبکه وجود دارد، انجام شود. هر دستگاهی که بتواند زودتر این محاسبات پیچیده را انجام دهد، ارز دیجیتالی به دست خواهد آورد.

البته امروزه این رقابت به حدی رسیده است که دستگاه ها به تنهایی قادر به استخراج ارز دیجیتالی نیستند و با یکدیگر این کار را انجام می‌دهند ولی باز هم، اگر ارز دیجیتالی به دست آید متناسب با قدرت پردازشی دستگاه هایی که مشارکت کرده اند، ارزهای دیجیتالی بین ماینرها تقسیم می شود. با این تفاسیر حتی اگر شما موفق شوید با گوشی همراه خود بخشی از فرآیند ماینینگ را انجام دهید، سهم شما آنقدر کم هست که اصلا به صرفه نیست.

معایب استفاده از موبایل برای استخراج ارز دیجیتال

 

تولید ارز دیجیتال، به میزان ماینینگ یا استخراج شما بستگی دارد.

این استخراج از منابعی انجام می­‌شود که به استخر استخراج ارز دیجیتال معروفند. بیشتر استخرهای ارز دیجیتال در کشور چین قرار دارند و به همین دلیل، این کشور سهم بسیار مهمی در تبادلات این ارزها ایفا می‌کند.

 

همان طور که قبلا اشاره شد، بهره‌­برداری مناسب از استخرهای ارز دیجیتال، نیاز به یک پردازشگر قوی و خط اینترنت بدون قطعی دارد. پردازشگری که بدون خاموش شدن 24 ساعت روز در 7 روز هفته مشغول به کار باشد.

از طرف دیگر بسیاری از کاربران ترجیح می­‌دهند به طور پیوسته، میزان تولید و شرایط کار خود را پایش کنند. در نتیجه قصد دارند تا با استفاده از تلفن همراه یا تبلت یا حتی لپ تاپ، به این بازار تجاری مجازی وارد شوند.

نکته اساسی که در اینجا مانند هر فعالیت اقتصادی دیگر اهمیت دارد، ارزیابی میزان هزینه در مقایسه با سود حاصل است.

با توجه به مصرف انرژی بالایی که استخراج ارز دیجیتال به دنبال خواهد داشت، بد نیست شرایط آن را با قابلیت­‌های تبلت و موبایل و لپ تاپ بررسی کنید.

کاهش عمر باتری موبایل

 

اولین موضوع نیاز به فعال بودن پیوسته دستگاه است که مسلما این کار برای باتری تبلت یا موبایل، نتایج چندان جالبی به دنبال ندارد. در واقع شما مجبور می شوید روزی دو یا حتی سه بار گوشی همراه خود را به شارژ بزنید و در نهایت هم باطری تلفن همراه‌تان خراب می‌شود.  

در واقع از آنجا که این قبیل دستگاه‌­ها مثل موبایل با استفاده از باتری کار می‌­کنند، فعال نگه داشتن همیشگی آن­ها به معنی استفاده مدام از باتری است.

ممکن است این ایده در ذهنتان شکل بگیرد که شاید خاموش کردن دستگاه در دوره­‌های زمانی کوتاه برای شارژ و سپس راه اندازی مجدد نرم افزار استخراج می­تواند از مصرف اضافی برق جلوگیری کند. ولی در این صورت درآمد چندانی بدست نمی‌آورید.

 

از طرف دیگر، همانطور که گفته شد، روشن بودن بلند مدت تبلت یا گوشی از عمر باتری آن­ها کن می‌­کند و شاید بخش قابل توجهی از درآمد، باید صرف خرید باتری جدید شود.

درآمدی اندک با صرف هزینه ای زیاد!

 

شاید در بهترین حالت با اشتراک گذاری قدرت پردازشی گوشی همراه یا کامپیوتر خود، بتوانید حدود 1 دلار درآمد داشته باشید که با قیمت فعلی دلار حدودا 12 هزار تومان دریافت خواهید کرد. ولی فراموش نکنید که برای به دست آوردن 1 دلار شما باید گوشی و کامپیوتر خود را به صورت 24 ساعته روشن و در اختیار شبکه قرار دهید. آیا گوشی و کامپیوتر شما توانایی این را دارد که علاوه بر روشن بودن، محاسبات پیچیده ریاضی هم انجام دهد؟

گوشی همراه یا کامپیوتر شما هر چقدر هم که پیشرفته باشد، خیلی زود مستهلک خواهد شد. سخت افزارهایی که در گوشی و کامپیوتر شما تعبیه شده اند نیاز به باطری یا برق دارند و بهتر است بگوییم با انجام این کار اولین قسمتی که نابود خواهد شد، باطری دستگاه شما است.

اجازه بدهید با یک مثال روشی بهتر از استخراج ارزهای دیجیتالی با گوشی همراه یا کامپیوتر به شما معرفی کنیم.

فرض کنید شما 2 میلیون تومان پول دارید و می‌توانید با آن گوشی همراه یا کامپیوتر بخرید و عملیات استخراج را انجام دهید. شما در بهترین حالت از این طریق 1 دلار یا همان 12 هزار تومان دریافت می‌کنید. بعد از مدت کوتاهی (کمتر از یک ماه) دستگاه شما به واسطه انجام پردازش های مورد نیاز شبکه ارزهای دیجیتالی غیر قابل استفاده می‌شود یا به عبارت ساده تر، 2 میلیون تومان از بین می‌رود!

کسی که به دنبال به دست آوردن بیت کوین باشد، قطعا به آینده این ارز دیجیتالی امید بسته است و پیش بینی می‌کند که ارزش آن بیشتر خواهد شد. با این تفاسیر فرض کنید شما همین 2 میلیون تومان را بیت کوین خریداری کنید و منتظر باشید که ارزش آن زیاد شود.

با انجام راه اول شما قطعا گوشی همراه یا کامپیوتر خود را از دست خواهید داد و مقدار ناچیزی بیت کوین در حد 1 دلار به دست خواهید آورد که اگر هم افزایشی داشته باشد به چشم نخواهد آمد.

ولی با انجام راه دوم شما تقریبا معادل 167 دلار بیت کوین خریداری کرده اید. با توجه به اینکه شما به آینده این ارز دیجیتالی امیدوار بودید، در صورتی که ارزش آن بیشتر شود، سرمایه شما علاوه بر این که از بین نرفته است، رشد هم کرده و حتی ممکن است چندین برابر شده باشد.

ماینر ساز

www.minersaz.com

بازدید : 422
برچسب‌ها :
خرید ماینر
نویسنده : اریا دوشنبه 18 فروردين 1399 - 3:47

ارز مجازی چست؟ماینر چیست؟رمز ارز چیست؟ و خیلی سوالات از این موارد ذهن افراد را مشغول کرده است.
اگر به دنبال خواندن این مقاله هستید، مطمئنا کلماتی مانند ارز دیجیتال ارز مجازی، رمز ارز، ارز دیجیتال و یا حتی رمزینه پول به گوشتان خورده است. اول باید بگوییم تمام این کلمات برگردان انگلیسی یک کلمه است و یک مفهوم را می‌رساند که آن همان کریپتو کارنسیاست. پس در ادامه با مواجه شدن با هریک از این کلمات مطمئن باشید که راجع به یک مفهوم صحبت می‌شود.

ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی‌ها در حقیقت پول اینترنتی یا آنلاین هستند که با استفاده از تکنولوژیکریپتوگرافی (رمزنگاری) رمزگذاری می‌شوند و تمام ویژگی‌های پول‌های رایج را بجز ماهیت فیزیکی دارا هستند. می‌توان آنها را با ارزهای دیگر مبادله کرد، با آنها تراکنش‌هایی که با پول معمولی از طریق بانک‌ها انجام می‌دهید را انجام دهید و خرید آنلاین انجام دهید و… .

البته روش استفاده از آنها کمی متفاوت است و رویه‌های مختص به خود را دارند. تمامی تراکنش‌ها که با ارز دیجیتال انجام شود روی یک شبکه پایگاه داده غیر متمرکزبه نام بلاک چین ذخیره می‌شود. اولین ارز دیجیتال به این سبک، بیت کوین بود که در سال 2008 وارد دنیا شد. بعد از ترویج و رشد انفجاری بازار ارزهای دیجیتال در این چند سال تعداد آنها به حدود 2154 رسیده است.

کوین (Coin) چیست؟

یک کوین مانند لایت‌کوین، از طریق ایجاد تغییراتی در کد اصلی بیت‌کوین ایجاد می‌شود. به این ارزهای دیجیتال، آلتکوین نیز گفته می‌شود، زیرا به تناوب بیت‌کوین، می‌توانند استفاده شوند و کاربردهای آنها شبیه بیت‌کوین است.

بنابراین ویژگی‌های آلتکوین‌ها با بیت‌کوین مشابه است:

قابل تعویض: یعنی یک واحد از آنها معادل واحدهای دیگر است. (مثلا 1 لایت‌کوین با 1 لایت‌کوین دیگر تفاوتی ندارد)
قابل تقسیم: 1 واحد از آنها را می‌توان به واحدهای کوچکتری تقسیم کرد.
قابل پذیرش: به عنوان یک روش برای تبدیل ارزها می‌توان از آنها استفاده کرد.
عرضه محدود: عرضه آنها محدود شده و کل عرضه ثابت باقی می‌ماند. (به استثنای برخی)
یک شکل: همه نسخه‌های آن ارز دارای ارزشی یکسان هستند.
پرتابل: قابل نقل و انتقال هستند و می‌توانند به سایر ارزها تبدیل شوند.
ماندگار: می‌توان آنها را چندین بار استفاده کرد، بدون اینکه از ارزش آنها کاسته شود.

همچنین کریپتوکارنسی‌های دیگری همانند مونرو (Monero) با نماد XMR وجود دارد که براساس کدهای بیت‌کوین ایجاد نشده ولی به آنها نیز کوین (Coin) گفته می‌شود زیرا خود دارای بلاک‌چین اختصاصی هستند و ویژگی‌های بالا در موردشان صدق می‌کند.

این کوین‌ها با نام‌های مختلفی خوانده می‌شوند: کریپتو، کریپتوکوین، کریپتوکارنسی، ارز رمزنگاری‌شده، رمزارز و ارزهای رمزپایه.

 

برای ساده‌تر کردن فهم موضوع، می‌توان ارزهای رمزنگاری‌شده را به عنوان دسته اصلی دانست، در زیر آن، کوین‌ها به عنوان یک زیردسته جای می‌گیرد و توکن‌ها نیز به عنوان یک زیر دسته دیگر شناخته می‌شود.

با این حال، بلاک‌چین‌هایی همانند اتریوم و ریپل باید در زیر دسته کوین‌ها جای بگیرند زیرا با وجودیکه صرفا برای نقل و انتقال ارزش از آنها استفاده نمی‌شود، دارای ویژگی‌های ذکر شده کوین‌ها هستند و بلاک چین اختصاصی خود را دارند.

اما موضوع توکن متفاوت است و وقتی در ادامه، ویژگی‌های توکن (Token) ها را شرح دادیم، متوجه می‌شوید با کوین‌ها تفاوت دارند.

توکن (Token) چیست؟

توکن نیز نوعی ارز رمزنگاری شده است که معمولا بر روی پلتفرم یک بلاک‌چین دیگر ایجاد می‌شود. معمولا توکن‌ها برای کاربرد در یک اپلیکیشن یا به عنوان یک دارایی و… استفاده می‌شوند.

توکن‌ها نیز خود دارای انواع مختلفی هستند.  

برای مثال، پروژه Golem را در نظر بگیرید. نماد توکن این پروژه GNT است و بر پایه بلاک‌چین اتریوم ساخته شده (یعنی دارای بلاک‌چین اختصاصی نیست). اگر شما بخواهید از اپلیکیشن غیرمتمرکز Golem استفاده کنید، باید توکن GNT را در اختیار داشته باشید.

برای تشخیص توکن یا کوین بودن یک ارز، می‌توانید در سایت coinmarketcap.com مشخصات آن را مشاهده کنید 

 

بنابراین توکن‌ها روی یک بلاک‌چین دیگر، یک دارایی دیجیتال محسوب می‌شوند اما با وجود ارزش بازاری که در اختیار دارند، یک کوین یا ارز دیجیتال با بلاک‌چین مستقل نیستند.

به عبارتی دیگر کوین‌هایی همانند اتریوم می‌توانند بطور کاملا مستقل وجود داشته باشند ولی بر فرض مثال اگر روزی بلاک‌چین اتریوم از بین برود، توکن GNT نیز وجود نخواهد داشت، زیرا این توکن بر روی پلتفرم اتریوم ساخته شده است.

صرافی ارز دیجیتال

سوال بسیاری از کاربران این است که ارز دیجیتال را از کجا و به چه شکل می توان خریداری کرد! برای تهیه ارزهای مختلف به صرافی مراجعه می کنید اما برای خرید ارزهای دیجیتال باید به کجا مراجعه کرد؟ صرافی ارز دیجیتال. البته مکان خاصی مد نظر نیست و صرافی آن به صورت فیزیکی وجود ندارد، بلکه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال (ترید) کافی است به اپلیکیشن ها و سایت های مربوط به صرافی ها مراجعه کنید.از طریق خرید ماینر از سایت ماینر ساز میتوانید ارز دیجیتال بدست اورید ارز دیجیتال را می توان از طرق مختلفی خریداری کرد که یکی از آنها صرافی ها هستند.

بازدید : 423
برچسب‌ها :
پرفکت مانی
نویسنده : اریا دوشنبه 4 آذر 1398 - 17:43

هشدار جدی: مراقب پول های فیشینگی باشید/فیشینگ و روش های کلاهبرداری با آن

هشدار جدی: مراقب پول های فیشینگی باشید/فیشینگ و روش های کلاهبرداری با آن

 

دزدی از کارت های اعتباری با استفاده از رمز دوم و cvv2  و سپس تبدیل آن پول به هر چیز دیگر با روشی که نتوان آن را پیگیری کرد (استفاده از نام شخصی دیگر برای خرید جنس، انتقال پول به حساب شخصی دیگر و بازپس گیری آن و ...) ، به موضوعی بسیار مهم و البته خطرناک تبدیل شده است که نگرانی مردم را برانگیخنه و گریبان بسیاری را نیز گرفته است.

از جمله ی این روش ها می توان به قراردادن کارت اعتباری خود در اختیار شخصی دیگر برای خرید و فروش با کارت شماست.به عبارت دیگرفردی به شما پیشنهاد می دهد که مبلغی را به کارت شما واریز می کند و شما باید جنسی را بخرید و در ازای انجام این کار، مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت کنید. از جمله ی این اجناس برای خرید می توان به خرید بیت کوین، پرفکت مانی، وبمانی و دیگر ارز دیجیتال اشاره کرد. این موضوع به قدری زیاد است که حتی با جستجو در دیوار هم به وفور می توان این نوع آگهی ها را مشاهده کرد. فرض کنید فرد هکر مبلغ 30 میلیون تومان به کارت شما واریز کرده و از شما می خواهد به وسیله ی این پول پرفکت مانی خریداری کنید و مبلغ مثلا 5 میلیون تومان را دریافت کنید. پلیس با پیگیری پول دزدیده شده از کارت شخص قربانی، به کارت شما  میرسد و این شما هستید که با آن خرید کرده اید و مجرم خواهید بود.

فروش بیت کوین


اما در پس این معامله که به نظر ساده می آید چیست؟ این موضوع از چه زمانی شروع شد و به زبان ساده چیست؟

به طور کلی به این روش دزدی، فیشینگ (Phishing) گفته می شود. با ما همراه باشید تا به شرح فیشینگ، انواع آن و راه های جلوگیری از فریب خوردن توسط این روش بپردازیم.

 

 


فیشینگ(Phishing) چیست؟


خرید بیت کوین

فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند.به عبارت ساده تر زمانی که کسی سعی در فریب شما برای به دست آوردن اطلاعات فوق می‌کند، یعنی شما در برابر حمله فیشینگ قرار گرفته‌اید.

کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیامها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند. حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران می باشد که علی‌القاعده از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند. برای اولین بار حقه ی فیشینگ در 1987 تعریف شد و اولین باری که واژه فیشینگ برای نام گذاری این واژه استفاده گردید، سال 1996 بود.


انواع تکنیک ها در حقه ی فیشینگ


 

 دستکاری و تقلب در لینکها و آدرس ها

یکی از شیوه های متداول و رایج در فیشینگ ارسال لینک ها و آدرس های متعلق به سازمانهای غیر واقعی و جعلی  از طریق ایمیل می باشد. آدرس هایی که تنها تفاوت آنها با آدرس اصلی یک یا دو حرف است یا از دامین های فرعی گمراه کننده برای ایجاد آنها استفاده گردیده است.


فروش بیت کوین

دور زدن فیلتر

 فیشرها با استفاده کردن از عکس به جای متن، کار فیلترهای ضد فیشینگ را که برای شناسایی متن هایی که عموماً در ایمیل های حاوی آدرس های جعلی یافت می شوند، را سخت می کنند.

وب سایت جعلی

 تنها با ورود و بازدید یک قربانی به سایت جعلی عمل کلاهبرداری صورت نمی پذیرد . در برخی از روش های فیشینگ از دستورات جاوا اسکریپت استفاده می شود تا نوار آدرس را اصلاح کند و تغییر دهد. این کار با قرار دادن تصویر یک آدرس اینترنتی قانونی و موجه در نوار آدرس یا بستن نوار آدرس اصلی و باز کردن یک نوار آدرس جدید که حاوی آدرس اینترنتی قانونی و موجه است، انجام می شود.
 
یک فیشر(مهاجم) حتی می تواند از نقایص موجود در برنامه جاوا اسکریپت یک سایت معتبر و قانونی علیه قربانیان خوداستفاده نمایند. این نوع حمله ها ( که به کراس سایت اسکریپتینگ معروف هستند) به طور خاص سخت و پیچیده هستند، چون آنها قربانی را به صفحه اینترنتی ثبت نام خدمات بانکی خود ارجاع می دهند. صفحه ای که در آن همه چیز از آدرس سایت گرفته تا گواهی امنیتی، همه درست و صحیح به نظر می رسند. در حقیقت لینک دادن به صفحه اصلی حقه ای برای به ثمر رساندن سرقت و انجام دادن حمله است. با انجام این کار کشف این حمله برای افرادی که دانش لازم را ندارند، کار بسیار سختی است. در سال 2006 چنین حمله ای علیه سایت Pay Pal انجام شد.

 

یک برنامه فیشینگ در سطح جهانی با عنوان Man-in-the-middle، که در سال 2007 کشف شد، از یک رابط ساده استفاده می کرد که به فیشر (مهاجم) اجازه می داد بدون هیچ مشکلی سایت هایی خاصی را مجدداً ایجاد کند و جزئیات اطلاعات ورود یا لاگین افراد (نام کاربری و رمز عبور) وارد شده در وب سایت جعلی را برای ورود به سایت های اصلی ثبت و ضبط کند.
 
برای از کار انداختن تکنیک ها و برنامه هایی که وب سایت ها را با هدف پیدا کردن متون و علائم مرتبط با فیشینگ اسکن و بررسی می کنند، فیشرها به تازگی شروع به استفاده از وب سایت هایی کرده اند که با برنامه های فلش ساخته شده اند. این گونه سایت ها بسیار واقعی به نظر می رسند اما در واقع در این سایت ها متون و علائم مرتبط با فیشینگ پشت ظاهر برنامه های فلش پنهان شده اند.

خرید بیت کوین

.

سایر روش ها

 

  • نوع دیگری از حمله که موفقیت آمیز بودنش ثابت شده است، ارجاع دادن قربانی به وب سایت اصلی بانک است. سپس یک پنجره پاپ آپ در بالای صفحه سایت به نمایش در می آید و به شکلی که به نظر برسد این صفحه و این سایت متعلق به بانک است، اطلاعات حساس قربانی را درخواست می کنند.

 

  • یکی از جدیدترین روش های فیشینگ تب نبینگ است. این برنامه از صفحاتی که کاربر باز کرده استفاده می کند و به طور آهسته کاربر را به سایت ساختگی ارجاع میدهد.

 

  • دوقلوهای شر یا Evil twins روشی است که شناسایی و کشف آن کار بسیار سختی است. یک فیشر یک شبکه بی سیم (وایرلس) ساختگی ایجاد می کند. این شبکه همانند شبکه های معتبر عمومی و قانونی می تواند در مکان هایی مانند فرودگاه ها، هتل ها و کافی شاپ ها وجود داشته باشد. وقتی که یک نفر وارد شبکه جعلی می شود، کلاهبرداران سعی می کنند رمزهای عبور و یا سایر اطلاعات مرتبط با کارت اعتباری او را ثبت و ضبط کنند.

  • ارسال ایمیلی ازطرف فردی که ادعا میکند دوست یا همکار شما است.

  • پیغام ها یا تبلیغاتی که درشبکه های اجتماعی ارسال می‌کنند.

  • وبسایت های قلابی که که برای امور خیریه تقاضای کمک می‌کنند.

 


چطور متوجه حمله فیشینگ بشویم؟


برای این که به دام حملات فیشینگ نیافتید حتما به آدرس لینک آن ها دقت کنید.  شما فقط باید در وب‌سایت هایی اطلاعات کارت خود را وارد کنید که دامنه آن‌ها shaparak.ir باشد. به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید:

فروش بیت کوین


هماهنطور که می‌بینید، آدرس صفحه در عکس بالا https://bpm.shaparak.ir است.


در صورتی که در گوشی موبایل خود چنین صفحه‌ای را می‌بینید به موارد زیر هم توجه کنید:

  • برخی از سارقان از عبارت های شبیه shapark استفاده می‌کنند. مثلاً shaporak یا … که این عبارات معتبر نیستند.

  • در برخی از موارد نیز لینکی در بالای صفحه وجود نداشته و صرفاً عکسی از لینک پرداخت shaparak وجود دارد. با کلیک کردن روی لینک از واقعی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 


علائم فیشینگ


فروش بیت کوین

  • آدرسی که در قسمت مربوط به فرستنده یا فرم وجود دارد ظاهرا از طرف شرکتی قانونی است.

  • این پیام‌ها معمولا شامل علامت یا تصاویری هستند که از وب سایت شرکت اصلی برداشته شده‌اند.

  • پیام دارای یک لینک است که به همراه توضیح فرستاده شده است. در صورتی که روی مرورگر کامپیوتر، نشانگر را روی لینک قرار دهید، در گوشه چپ و پایین صفحه آدرسی را مشاهده کنید که در اصل آدرس واقعی وب سایتی است که در صورت کلیک کردن به آن خواهید رفت. توجه کنید که این لینک به آدرس قانونی ای که شما انتظار دارید منتهی نخواهد شد.

بازدید : 433
برچسب‌ها : پرفکت مانی,
صرافی ارز دیجیتال
نویسنده : اریا دوشنبه 4 آذر 1398 - 17:42

بیت کوین و اتریوم چه تفاوت هایی دارند؟

بیت کوین و اتریوم چه تفاوت هایی دارند؟

 

اگر  قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را دارید و هنوز نمی‌دانید بین بیت کوین  یا اتریوم کدام را انتخاب کنید، بهتر است بدانید که این دو ارز دیجیتال شباهت های زیادی به هم دارند و تفاوت این دو بیشتر از نظر اهداف و در درجه دوم از نظر فنی است. در این مقاله قصد داریم به تشریح برخی از ویژگی ها و تفاوت های بنیادین آنها بپردازیم.

اتریوم و بیت کوین پول‌های رمز‌ گذاری شده‌ای هستند که برای سهولت کارهای تجاری به کمک انسان آمده اند. آنها رقیب پول‌های مرسوم  و  طلا به حساب می‌آیند تا خود را به عنوان جایگزینی جهانی برای این واحد‌های پولی مطرح نمایند. امّا اینکه این ارزهای دیجیتال تا چه اندازه بتوانند در تجارت جای خودشان را باز کنند، چیزی است که باید منتظر بمانیم تا گذر زمان وضعیتش را مشخص کند. امّا شواهد نشان می‌دهد که تا به اینجای کار ارزهای دیجیتال توانسته‌اند مورد استقبال قرار گیرند و جایگاهی برای خودشان دست و پا کنند. شما همچنان می توانید جهت خرید و فروش بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال از طریق صرافی ارز دیجیتال ما با مناسبترین قیمت و بالاترین امنیت اقدام نمایید.


تفاوت بین بیت کوین و اتریوم زمانی مطرح شد که بعد از سخنرانی ویتالیک بوترین در کنفرانس بیت کوین سال 2014 آمریکا، توجه بسیاری افراد به ارز رمزپایه اتریوم جلب شد. با توجه به اولین بودن بیت کوین در میان ارزهای دیجیتال، به سرعت اتریوم با بیت کوین مقایسه شد. اینکه بیت کوین بهتر است یا اتریوم هنوز هم سوال بسیاری افراد است که می‌خواهند تفاوت و شباهت این دو ارز را بدانند.

خرید و فروش بیت کوین


تفاوت های بیت کوین و اتریوم


1. بیت کوین در سال 2008 به عنوان اولین رمزارز دنیا شروع به کار کرد و اتریوم شش سال بعد از آن و در سال 2015 به دنیای کریپتوها معرفی شد.

2. بیت کوین توسط فردی ناشناس، با نام مستعار ساتوشی ایجاد و معرفی شد و همچنان با گذشت حدود 10 سال از معرفی این ارز دیجیتال، هویت این شخص همچنان در در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی در مقابل، اتریوم توسط ویتالیک بوترین ایجاد و راه اندازی شده است.

3. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و متن باز است که اولین بار در دنیا از فناوری بلاک چین استفاده کرده است و در مقابل اتریوم یک پلتفرم متن‌باز مبتنی بر بلاک‌چین است که به توسعه‌دهندگان اجازه ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را می‌دهد و ارز دیجیتال اتریوم با نام اتر شناخته می شود.

4. بیت کوین با هدف جایگزینی پول و سیستم پرداخت آنلاین بدون واسطه ایجاد شد و تنها به عنوان یک پول جهت خرید و فروش کالا و خدمات استفاده می شود ولی اتریوم بیشتر به عنوان بستر اجرای قراردادهای هوشمند، راه اندازی توکن های جدید و برگزاری ICO ها مورد استفاده قرار می گیرد.

5. بیت کوین و اتریوم هر دو از پروتکل اثبات انجام کار (PoW) استفاده کرده و قابل استخراج هستند، با این تفاوت که تعداد سکه های قابل استخراج بیتکوین فقط 21 میلیون واحد در نظر گرفته شده است ولی در اتریوم چنین محدودیتی وجود ندارد.

6. زمان تکمیل یک بلاک که ارتباط مستقیم با زمان تایید تراکنش دارد، در اتریوم در حدود 14 ثانیه و در بیت کوین این زمان حداقل 10 دقیقه طول می کشد.

7. اتریوم یک مدل اقتصادی متفاوت با بیت کوین دارد. بلاک های پاداش بیت کوین هر چهارسال یکبار تقسیم می شوند اما در اتریوم این کار هر سال اتفاق میافتد.

8. از نظر فنی، زبان برنامه نویسی استفاده شده در بیت کوین و اتریوم متفاوت است. الگوریتم رمزنگاری اتریوم  و الگوریتم بیت کوین  نام دارد.

9. اتریوم با استفاده از الگوریتم هش خود به اسم Ethash اجازه استفاده از کارت های گرافیک (GPU)  را به جای دستگاه ها و پردازنده های ASIC فراهم می کند امّا بیت کوین چنین امکانی را برای کاربران فراهم نکرده است و در حال حاضر استخراج بیت کوین تنها با دستگاه های بسیار قدرتمند ASIC ممکن خواهد بود.

بازدید : 484
خرید و فروش بیت کوین
نویسنده : اریا دوشنبه 4 آذر 1398 - 17:42

ارزهای دیجیتال،آینده ی پول در جهان 

 

شاید این مساله برای ما سخت باشد که روزی چیزی را به عنوان پول ارزشمند بدانیم که نتوانیم آن را به صورت فیزیکی لمس کنیم یا آن را در گاو صندق منزلمان، و یا در بانکی معتبر نگهداری کنیم. بهتر است به دو یا سه دهه اخیر نگاه مجددی کنیم، به زمانی که اینترنت متولد شد! در آن زمان اگر به کسی می گفتید می شود در خانه خود با چند نفر که مسافت زیادی با شما دارند ارتباط تصویری برقرار کرد، به احتمال زیاد شما را به عنوان فردی سالم در جامعه نگاه نمی کردند.

برای خرید و فروش بیت کوین پارسیان ارز مراجع کنید

فروش بیت کوین
 

لازم نیست راه دوری بروید، شاید ده سال پیش کمتر کسی بود که جرات می کرد به صورت آنلاین خرید کند. تکنولوژی و فناوری اطلاعات رفته رفته سبک زندگی ما، اقتصاد، کسب و کارها و … را دست خوش تغییر کرده است و باعث شده که ما با سرعت و دقت بیشتری مشکلات خودمان را حل کنیم. برای مثال، حالا ما حواله بانک خود را با اینترنت پرداخت می کنیم، پرداخت قبوض، شارژ تلفن ، خرید و …. همگی در بستر اینترنت هستند.و شاید در طول ماه، پول های دریافتی یا خرج هایمان را به صورت نقدی نبینیم.

این تغییرات همیشه با مخالفت ها و ترس هایی همراه بوده و همواره شاهد جلوگیری از آنها بوده ایم. برای نمونه فروشگاه های آنلاین، پرداخت های آنلاین، شبکه های اجتماعی و … .

خرید بیت کوین
 

ولی تکتولوژی تا به الان نشان داده است که قدرت بیشتری نسبت به محالفان خود داشته و حرف خود را به کرسی نشانده است. سوال اصلی اینجاست،  آیا دنیای دیجیتال ماهیت پول را تغییر خواهد داد؟
هر کشوری برای خود، پول (ارز) مخصوص به خود را دارد که پشتیبانی برای آن که می تواند طلا باشد را مد نظر می گیرد و برای خرید و فروش و معاملات از یک پول واحد استفاده می کند؛ چه برای مصارف داخلی آن کشور و یا برای معاملات بین المللی. بعضی از این پول ها مانند یورو و دلار، به دلیل ارزش و اعتبار در دنیای معاملات بین المللی به عنوان ارز مرجع استفاده می شود

وقتی پول متولد شد خیلی از مشکلات ارزش گذاری در معاملات بر روی کالاها را بر طرف کرد. تا قبل از آن، انسان برای بدست آوردن کالایی، کالای دیگری را داد و ستد می کرد. به عنوان نمونه شخصی که قصد خرید تخم مرغ داشت، سیب زمینی و یا محصول خود را با آن معاوضه می کرد. اما مشکل اینجا بود که هیچ مرجعی برای تعیین ارزش هر کالا وجود نداشت. با پیدایش پول معاملات شفاف تر و ساده تر انجام گرفت. پول ارزشی بود که همه آن را می دانستند و معیار خوبی برای داد و ستدها بود. سکه های طلا، نقره و مس از اولین پول هایی بودند که انسان از آن ها استفاده می کرد تا به امروز که ما از پول کاغذی در معاملات خود استفاده می کنیم. سیر تکاملی تحولات ظاهری پول این را نشان می دهد که به احتمال زیاد تغییراتی در آن صورت گیرد .
بله درسته! در آینده ماهیت پول تغییر خواهد کرد، ماهیتی از جنس دیجیتال

فروش بیت کوین
 

به احتمال زیاد این روز ها گوش شما با کلمه ارزهای دیجیتال آشنا شده است، مخصوصا بیت کویین ! اخیرا بازار بیت کوین حسابی داغ شده و مردم تمایل زیادی به خرید و فروش این ارز دیجیتال پیدا کرده اند.
پول های دیجیتال (پول رمزنگاری شده) مانند اجداد خود خیلی از مشکلات پیش روی ما در معاملات و خرید و فروش را رفع کرده خواهند کرد.
یکی ازهمین مشکلات در حال حاضر وقتی اتفاق می‌افتد که سازمان‌های تامین پول آن را مدیریت می‌کنند. بسیاری از این خدمات سازمان ها با هم کار نمی‌کنند و هماهنگ نیستند ، و درنتیجه هزینه تعاملات مالی را بالا می‌برد. تا کنون، ما دو مرحله از پول را تجربه کرده‌ایم. اولا در دنیای سنتی که باید با اشیاء تعامل می کردیم و پول با سرعتی محدود جابجا می‌شد؛ و دومی در دنیای دیجیتال که پول با سرعت بسیار سریعتر حرکت می‌کند، اما ما هنوز محتاج این سازمان‌ها هستیم. پول تنها با سرعت بانک‌ها جابجا می‌شود.

 

پول دیجیتال یا پول رمزنگاری شده، اولین قدم در مسیر این تکامل است. پول رمزنگاری شده، پولی دیجیتال است که توسط هیچ دولت یا بانکی هدایت نمی‌شود. پولی است که طراحی شده تا جهان بدون واسطه‌ها کار کند. بیت کوین فراگیر‌ترین پول رمز‌نگاری شده است. اما اکنون صدها نوع پول دیجیتال وجود دارند. اتریوم، لایت کوین، استیلار، دوج‌کوین و... تنها تعدادی از معروف‌ترین آنها هستند.
البته تاکنون هیچ دولتی، حتی دولت ژاپن بیت کوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته‌است و دولت‌های آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت کوین تأکید دارند.
اولین پول رمز‌نگاری شده، مثل اولین خودرو است، کند است و فهمیدنش سخت و استفاده‌اش راحت نیست. پول دیجیتال، مثل اسب و کالسکه است، اقتصاد جهان رویش ساخته شده و  خیلی خوب کار می کند. اگر اولین کسی در محله‌تان باشی که خودرو با موتور درون سوز خریده‌ای، همسایه‌هایت فکر می‌کنند دیوانه‌ای و خواهند گفت :« این  ماشین بزرگ و سنگین که دائما خراب می‌شود و آتش می‌گیرد. هنوز هم از اسب کندتر است، به چه دردت می‌خورد؟» اما همه ما نتیجه این داستان را می‌دانیم.

بازدید : 482
پرفکت مانی
نویسنده : اریا دوشنبه 4 آذر 1398 - 17:41

پرفکت مانی

 

پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟ 

 

امروزه در بازار ارز، واحدهای پولی بسیاری مبادله می شود که بسیاری از آن ها، برای افراد معمولی شناخته شده نیستند. برخی از آن ها صرفا واحدهای ارزی دیجیتال محسوب شده و برخی دیگر نیز به واحدهای ارزی الکترونیکی معروف می باشند.
تقریبا همه افراد با واحدهای دلار، یورو، ریال، پوند و سایر ارزها، آشنایی دارند اما کمتر کسی را می توان یافت که با واحدهای ارز الکترونیک نظیر پرفکت مانی(Perfect Money)، وب مانی(Web Money)، پی پال(PayPal) و یا واحد های ارز دیجیتال و رمزنگاری شده نظیر  بیت کوین ریپیل و اتریوم آشنایی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با پرفکت مانی صحبت کرده و اطلاعات جامعی را در رابطه با این ارز الکترونیک ارائه دهیم.


پرفکت مانی چیست؟


خرید پرفکت مانی


 پرفکت مانی در واقع نوعی ارز الکترونیک محسوب می شود که ماهیت خارجی نداشته و همچون دلار یا یورو، دارای اسکناس و یا سکه قابل لمس نیست و تنها در حسابی با عنوان حساب پرفکت مانی قابل نگهداری و برداشت می باشد. در حقیقت پرفکت مانی را می توان نوعی حساب اینترنتی و بانک اینترنتی دانست که از سال 2007 با علامت اختصاری PM  می باشد، در کشور پاناما ثبت و شروع به کار نموده است، دانست.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و کوتاه  پرفکت مانی را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم پرفکت مانی یک سیستم پرداختی و مالی است که به افراد اجازه میدهد تراکنش های مالی خود را خیلی سریع و ایمن در بستر اینترنت انجام دهند. این سیستم فرصت خوبی برای افرادی است که بیشتر فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند


این واحد پولی بیشتر به عنوان واحدی برای خرید و فروش اینترنتی محسوب می شود که افراد با تهیه آن از صرافی اینترنتی، می توانند در وب سایت هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند خرید نمایند. اگر با حساب های الکترونیک نظیر ویزا کارت یا مستر کارت آشنایی داشته باشید، و یا حداقل چند مرتبه خرید اینترنتی را با استفاده از کارت های بانکی معمولی انجام داده باشید، در رابطه با نحوه خرید و فروش اینترنتی، اطلاعات کافی خواهید داشت.

حساب پرفکت مانی نیز تقریبا به همین صورت عمل می نماید. با این پول دیجیتالی می توان ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دلار، یورو و حتی طلا خرید. این ویژگی مهم  پرفکت مانی را از سیستم های مالی سنتی که همواره با مشکلات زیادی رو به رو بودند، متمایز کند. شما می توانید به سادگی از طریق صرافی ها و یا وب سایت های خدمات دهنده ارزهای الکترونیکی نظیر پارسیان ارز و یا وب سایت رسمی پرفکت مانی، ارز ریالی و یا دلاری خود را مستقیما به پرفکت مانی تبدیل کرده و سپس با استفاده از پرفکت مانی های تهیه شده، در وب سایت هایی که از این واحد پولی پشتیبانی می کنند خرید نمایید.


آنچه که باعث می شود پرفکت مانی و یا وب مانی که یک ارز الکترونیکی دیگر می باشد، طرفداران بسیاری داشته باشد، اولا سادگی شارژ حساب و خرید و فروش با استفاده از آن می باشد و ثانیا عدم نیاز به احراز هویت های طولانی، پیچیده و گاها غیر ممکنی است که در شارژ و یا افتتاح حساب های دیگری نظیر ویزا کارت یا مستر کارت وجود دارد.

پرفکت مانی به طور رسمی اعلام کرده است که به کاربران ایرانی به طور مستمر خدمات رسانی می کند و حتی وب سایت رسمی خود را با زبان فارسی نیز ترجمه نموده و در دسترس می باشد. با این حساب کاربران می توانند به سادگی این ارز الکترونیکی را تهیه کرده و بدون انجام اعمال پیچیده برای دور زدن تحریم ها، به سادگی با استفاده از آن خریدهای اینترنتی خود را از وب سایت های خارجی، انجام دهند.


 


انواع اکانت پرفکت مانی


خرید پرفکت مانی


بعد از اینکه شما در سیستم پرفکت مانی یک اکانت ساختید(در مقالات بعدی نحوه ساخت و شارژ حساب پرفکت مانی را آموزش خواهیم داد) و مشخصات خود را رجیستر کردید، میتوانید از سه نوع اکانت با قابلیت های مختلف بهره مند شوید:

معمولی (Normal)

همانطور که از نام اکانت ها پیداست؛ حساب معمولی در حقیقت ساده ترین اکانتی است که شما در وبسایت پرفکت مانی و در ابتدا برای خود میسازید. لازم به ذکر است این حساب هیچ محدودیتی برای کاربر ایجاد نمیکند.

 

ارتقا یافته (Premium)

حساب ارتقا یافته به کاربرانی تعلق میگیرد که اکانت خود به مدت یکسال فعال نگه داشته باشند. برای داشتن این نوع حساب کاربری نیز فقط لازم است یک درخواست به بخش پشتیبانی وبسایت پرفکت مانی بفرستید. اما اگر این سوال برای شما ایجاد شده که چرا باید چنین اکانتی داشته باشید، در پاسخ باید گفت با داشتن اکانت سالانه برای تمام تراکنش های شما، 2 درصد تخفیف اعمال خواهد شد و علاوه بر این تراکنش ها و درخواست های شما نسبت به اکانت های معمولی در اولویت قرار خواهند داشت و در زمان سریعتری به بانک ارسال می شوند.

همکار (Partner)

و اما حساب همکار (Partner) فقط می تواند در اختیار بخش های مدیریتی قرار بگیرد. این یعنی وبسایت ها و بیزنس هایی که قصد دارند از سیستم پرفکت مانی برای پرداخت ها و تراکنش های خود استفاده کنند، میتوانند از این اکانت بهره مند شود. از جمله ویژگی هایی که می تواند کسب و کارها را به استفاده از پرفکت مانی جذب کند، کاهش 1.5 درصدی در کارمزد تراکنش های بانکی (چه واریز و چه برداشت) است.

میتوان گفت سیستم مالی پرفکت مانی می تواند برای تجارت های وابسته به اینترنت، بیشترین کاربرد را داشته باشد و در همین راستا، سیاست های زیادی برای کاربردی کردن هر چه بیشتر پرفکت مانی برای کسب و کارها تعبیه شده است.

برای خرید پرفکت مانی به پارسیان ارز مراجع کنید


امنیت پرفکت مانی


خرید پرفکت مانی


بسیاری از تحلیلگران که سیستم مالی پرفکت مانی را بررسی کردند، بر این باورند که این سیستم علاوه بر راحتی در استفاده برای مشتریان، از لایه های امنیتی زیادی برخوردار است. پرفکت مانی از ابزارهای مدرن و آخرین تکنولوژی های موجود در توسعه پلتفرم های مالی استفاده میکند.به همین دلیل میتوان گفت استفاده از پرفکت مانی میتواند با کمترین ریسک ممکن انجام شود.

پرفکت مانی در مجموع از سه روش برای افزایش امنیت حساب‌های کاربران و تراکنش‌های آنها استفاده می‌کند. این سه روش عبارتند از:
•    بررسی آی‌پی (IP) کاربر
•    احراز هویت پیامکی
•    کارت کد

 

شیوه اول: بررسی آی‌پی (IP) کاربر

در هنگام ثبت نام در سامانه پرفکت مانی، آی‌پی کاربر به صورت خودکار ذخیره می‌شود. در دفعات بعدی که کاربر خواست به حساب خود وارد شود، باید از همان آی‌پی اقدام کند. در صورت یکسان نبودن آی‌پی، کاربر باید یک کد مشخص که برایش تعیین شده را وارد کند.

شیوه دوم: احراز هویت پیامکی

در صورتی که این قابلیت را فعال کرده باشید، با هر بار وارد کردن نام کاربری و گذر واژه برای ورود به وب‌سایت پرفکت مانی، یک کد ویژه به گوشی شما ارسال می‌شود. این کد ویژه نقش رمز یک بار مصرف را دارد.

شیوه سوم: کد کارت (CodeCard)

در این شیوه، یک کارت با تصویر گرافیکی از طریق ایمیل برای کاربر ارسال می‌شود. بر روی این کارت چندین کد وجود دارد. کاربر برای انجام هر تراکنش یابد یکی از این کدها را وارد کند.این شیوه ساده یکی از روش‌های موثر تایید تراکنش است. بسیاری از موسسات بزرگ مالی دنیا نیز از این روش استفاده می‌کنند.

 


احراز هویت پرفکت مانی


پرفکت مانی از ابزار جالبی برای احراز هویت خود استفاده میکند. این ساختار مانند یک چشم مصنوعی عمل میکند به این صورت که نمیتواند چهره یا اطلاعات کاربران را فاش کند اما در عین حال این قابلیت را دارد تا اطلاعات و کامپیوتری که کاربر با ان وارد شده را تایید و شناسایی کند.
برای مثال اگر کاربر با آی پی ناشناخته یا ثبت نشده ای قصد ورود به سیستم را داشته باشد، سیستم اجازه ورود به او را نمیدهد بعد از چک کردن ایمیل و فرستادن ایمیل شناسایی و اطمینان از حقیقی بودن شخص، اجازه صادر خواهد شد. ابزارهای دیگری مانند 2FA و ارسال کدکارت به ایمیل نیز از سری اقداماتی است که برای بالا بردن اطمینان و امنیت در پرفکت مانی استفاده می شود.


ریسک‌های پرفکت مانی


 

همانطور که گفته شد، شرکت پرفکت مانی در پاناما به ثبت رسیده است. پاناما کشوری است که قوانین نظارت بر امور مالی چندان سخت‌گیرانه‌ای ندارد. برای نمونه، این شرکت (بر خلاف شرکت‌های غربی) می‌تواند دارایی کاربران خود را در فعالیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند. همین امر موجب بالا رفتن ریسک پس‌انداز پول در این سامانه می‌شود. اصلی‌ترین دلیل عدم پذیرش این ارز الکترونیک در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی نیز همین است.


خرید پرفکت مانی


مزیت پرفکت مانی برای ایرانیان



با این حال، با در نظر گرفتن تحریم‌های مختلف مالی علیه شهروندان ایرانی، پرفکت مانی همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تراکنش‌های مالی با دنیا به شمار می‌رود. شاید شما هم جزو کسانی هستید که مایلید پول دستمزد خود (برای پروژه‌هایی نظیر برنامه‌نویسی) را از مشتریان خارجی بدون دردسر دریافت کنید. در این صورت، این روش گزینه خوبی باری شما خواهد بود. همچنین شاید به دنبال خرید کارت هدیه برای سرویس‌هایی نظیر آیتونز و گوگل هستید. در این صورت نیز، باز هم پرفکت مانی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو به شمار می‌رود.


دسترسی به حساب پرفکت مانی


کاربران برای دسترسی به حساب خود می‌توانند از طریق وب‌سایت و نیز اپلیکیشن گوشی اقدام کنند. این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و نیز iOS در دسترس قرار دارد.

کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن گوشی به خدمات زیر دسترسی داشته باشند:

•    ایجاد / ورود به حساب کاربری
•    پرداخت
•    تبدیل ارز
•    مرورسریع تاریخ معامله
•    واریز و برداشت پول از سیستم
•    فعال سازی / خرید الکترونیکی با استفاده از کوپن پرفکت مانی
•    اضافه کردن حساب های جدید

 
بازدید : 459
برچسب‌ها : پرفکت مانی,
صفحات وب
از دیگر مطالب ما هم دیدن فرمایید!
درباره وب
About Us
آمار سایت
Statistics
آنلاین :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته گذشته :
بازدید ماه گذشته :
بازدید سال گذشته :
کل بازدید :
تعداد کل مطالب : 17
تعداد کل نظرات : 0